top of page
Vyhledat

Z Francie do Irska a zpět - Fastnet 2021

Maják na Fastnet Rock je známý jako otočný bod regaty Rolex Fastnet Race. Ta se v roce 1979 neblaze proslavila velkou bouří a následnou záchrannou operací. My se sice nechystáme na regatu, ale maják rozhodně obeplout chceme.

V pátek 10.září se s posádkou scházíme v Brestu a přebíráme loď - pěknou Beneteau Oceanis 423 Performance.

V sobotu vyrážíme na první část plavby - první tři dny se plavíme "jen" v okolí Brestu - navštěvujeme malebná městečka Camaret-sur-Mer a Douarne-Nez. Ověřujeme, že na lodi je vše v naprostém pořádku a funguje bez problémů.

V průběhu úterka se do Brestu dostavují poslední dva členové posádky, doplňujeme zásoby a připravujeme se na tři až čtyři dny nepřetržité plavby.

Původní plán byl plout přímo na Fastnet Rock a po jeho obeplutí pokračovat na Scilly Islands ke krátkému odpočinku. Stejně jako ostatní plány, i tento nakonec hatí blázinec kolem Covid-19. Podmínky vstupu do UK jsou tak komplikované, že se rozhodujeme navštívit některý z přístavů na Irském pobřeží.

Další drobnou překážku nám klade předpověď počasí - z Atlantiku se k UK blíží bouřková fronta se značným množstvím blesků. Zdá se ale, že bude možná frontu obeplout nad jejím severním okrajem. Proto se rozhodujeme vyrazit nejdříve na západ, pak to stočit na sever a nakonec zamířit do Irska.

Z Brestu vyrážíme ve středu 15. září ve 4:00 hod. V Kinsale na Irském pobřeží přistáváme v pátek 17. září po půlnoci. Po necelých třech dnech plavby a uplutých 331 milích se vyvazujeme v Castle Park Marině, která se nachází na duhém břehu řeky naproti městečku.

Den v Kinsale využíváme k odpočinku a doplnění proviantu. Kinsale je malebné přístavní městečko s množstvím restaurací a obchodů. Na místní pláži je i teď v září frmol a místní si užívají koupání v moři.

Odjezd z Kinsale plánujeme tak, abychom k Fastnetu dorazili v průběhu dne - máme to zhruba 45 mil a tak odplouváme těsně po půlnoci ze soboty 18. na neděli 19.září. Celou cestu stoupáme proti větru a tak maják na ostrůvku Fastnet Rock obeplouváme v neděli 16:15 hod. Cíl plavby je úspěšně dosažen.

Obracíme se k Irsku zádí a na zadoboční vítr míříme k francouzskému pobřeží. Po třech dnech pohodové plavby ve středu 22.září v 8:30 ráno vyvazujeme v maríně Morgat / Crozon. Tahle část plavby byla dlouhá 428 mil.

Na této plavbě jsem poprvé využil satelitní komunikátor Garmin InReach Mini. Díky němu je možné naši plavbu sledovat online na stránkách https://share.garmin.com/share/blueyachting .