Section Title
Archambault A31 LAUDATO SI
Archambault A31 je necelých 10 mertrů dlouhá závodní plachetnice certifikovaná pro offshore regaty.
Nemůžeme od ní očekávat komfort běžné charterové lodě, přesto jí nechybí základní vybavení umožňující vícedenní plavby v nejnáročnějších podmínkách.
Technické parametry:
Celková délka (LOA) 9.55 m
Šířka (Max Beam) 3.23 m
Ponor (Draft) 1.90 m
Hmotnost (Displacement) 3 150 kg
Balast (Ballast) 1 350 kg
Max. kapacita (A – Ocean) 6 os. (780 kg)
Max. kapacita (B – Offshore) 6 os. (780 kg)
Max. kapacita (C – Inshore) 8 os. (780 kg)
Typ riggingu (Rigging Type) Frakční sloop
Kýl (Keel) Fin kýl
Kormidelní list (Rudder) Jeden list
Kormidlo (Helm) Kormidelní pína
Motor Nanni 21 hp
Section Title
Rok výroby: 2009
Pevná takeláž: 2020
Elektronika NKE: 2020
Záchranný ostrůvek: 2023
VHF: 2023
Regatové plachty: 2021 / 2022
Převozní plachty: 2016 / 2017
Oplachtění
Klasická hlavní plachta + 3 refy
105% gena
Kosatka J2 + 1 ref
Kosatka J4 + 1 ref
Heavy spinakr - runner
Heavy genakr - reacher
Genakr - runner + 1 ref
Code 0
Bouřková hlavní plachta
Bouřková kosatka
Karbonový spinakrový peň
Section Title
Salón s rozkládacím stolkem
Dvě lavice v salónu
Dvě kajuty
Kuchyňka se dřezem
Nádobí a příbory pro 6 osob
Sladká voda s elektrickým čerpadlem (50 l)
Dvouplotýnkový vařič
Lodní toaleta
220V při připojení na břeh
Samonafukovací záchranné vesty pro 6 osob
Komfort na palubě
Section Title
Elektronika
NKE - všechny senzory
NKE 2x multifunkční display v kopitu
NKE repeater na stěžni
NKE autopilot s dálkovým ovládáním
NKE WiFi box
EPIRB
AIS transponder (příjem i vysílání)
VHF s AIS receiverem
Navigační počítač se systémem ADRENA 17
Přenosný solární panel
Section Title
Přestože se jedná o plnohodnotnou závodní loď, výborně se ovládá, ochotně poslouchá kormidlo a pína kormidelníkovi poskytuje parádní zpětnou vazbu.
Laudato Si je speciálně upravena pro short handed yachting - ovládání všech důležitých prvků hlavní plachty je svedeno do boxu v kokpitu na dosah kormidelníkovi. Najdeme zde otěž hlavasky, lana otěžového vozíku a napínání zadního stěhu. Všechna lana jsou vedena přes kladkostroje, takže na jejich ovládání stačí jedna ruka. Jsou vyvedena na obě strany boxu, takže k nim má kormidelník přístup ať už sedáí na kterékoliv straně kokpitu.
Na otěžích kosatky i spinakru/genakru jsou instalovány kluzné kroužky umožňující další trim (tzv. barber hauler).
Popis
Section Title
Loď je vybavená zdvojenou takeláží pro spinakr - nejen 2x výtah, ale také dublovaná lana pro pole up a pole down. Společně se dvěma karbonovými spinakrovými pni je pak halzování s malou posádkou mnohem jednodušší.
Maximální rychlost dosažená minulým majitelem je 23 uzlů. To samozřejmě není běžná cestovní rychlost, ale plavba ve skluzu není výjimečný jev. Stačí stabilní vítr přesahující 18 uzlů ze zadoboku a loď se velmi ochotně rozběhne.
Ani plavba proti větru není problém - i při stoupačce snadno atakuje rychlostní hranici 7 uzlů.
Také při plavbě v silném větru je velmi přívětivá a poslouchá kormidelníka. Při plavbě ve větru kolem 45ti uzlů se nám stále dařilo mírně stoupat proti větru (třetí ref na hlavasce bez kosatky). A bouřkovou hlavní plachtu jsme zatím ještě nevyzkoušeli.